Forum » Senior

Lars ThulstrupStruer Squash Club
Antal Indlæg: 18 Medlem siden: 02. December 2009, 19:03

Hold DM 2011

14. Marts 2011, 12:58

Hej Sqo.dk

Har i et overblik over hvem klubberne har mulighed for at tage med til slutspillet? Det kunne jo være sjovt at se en bruttotrup fra de 4 klubber.

Jeg går ud fra at der er en del købespillere som kan komme hjem hvis klubberne ønsker at gøre brug af dem.

/Lars

Svar

Kristian FrostKøbenhavns Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 04. Januar 2009, 18:19
14. Marts 2011, 14:09

Det burde være umiddelbart nem at få et overblik:

OSC har ikke haft nogen udenlændige på holdkortet og kan dermed ikke bruge nogen i slutspillet - hvilket gør de højst sandsynligt stiller med:

Rasmus
Hansen
Kim
Danny

Birkerød kan benytte sig af Joe Lee, Alex Ingham og Rasmus Hult, plus de danske spillere Morten W., Frilund og MP. Hvorvidt de stiller med en eller flere udenlændige er umuligt at sige.

Kolding kan stille op med et par udenlændige. Sidste års europamester Anthony Graham og Andrea Torricini kan begge spille slutspil. Holdet kommer nok til at ligne meget det holde Kolding har haft hele sæsonen:

Torricini
Busi
Tobias
Andy

Herlev har ikke brugt nogen udenlændige og stille dermed kun med danskere. Opstillingen bliver sikkert:

Grauballe
Pilak
Silas
Lau

Det er mit bud :)

Tobias PørtnerSkovbakken Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 06. September 2009, 17:19
14. Marts 2011, 14:19

Der mangler lige lidt spillere i Kristians, så vil lige tilføje lidt:

Kolding:
Anthony Graham
Raphael Kandra
Andrea Torricini
Francesco Busi
Andy Lambert
Tobias Pørtner
(Eftersigende er der U23 engelske mesterskaber, så AG kan så vidt viden udelukkes)

Birkerød
Joe Lee (samme problem som Anthony Graham fra Kolding)
Alex Ingham (har han spillet i år?, hvis ja også problem med U23
Rasmus Hult
Romain Tenant
Morten W
Joachim Larsson
Michael Frilund
Mikkel Pedersen
Thomas Neve
Mike Off
Mads Jepsen

OSC:
Rasmus Nielsen
Michael Hansen
Kim Povlsen
Danny Knudsen
Mark Povlsen

Herlev:
Grauballe
Thomas Pilak
Lau Kiehn
Rasmus Jessen

Så tror jeg vi har alle med i herrerækken! :)
Jeg vil holde mig fra at komme med bud på hvem Kolding og Birkerød stiller med, da de som skrevet har spillere der sandsynligvis skal deltage i British U23 Championships

14. Marts 2011, 14:50

Du har helt ret. Jeg snakkede med Adam Murrils om denne problematik, så ingen af englænderne kan spille. Alex er dog noget yngre, så jeg ved ikke hvorvidt han kan spille - og det er faktisk et godt spørgsmål om han overhovedet har spillet før jul.

Lars ThulstrupStruer Squash Club
Antal Indlæg: 18 Medlem siden: 02. December 2009, 19:03
16. Marts 2011, 11:22

Spændende - er det så top 4 fra oven man skal regne med at klubberne kommer med til start? Eller what?

Altså når man fratænker de nævnte englænder som spiller U23

Tobias PørtnerSkovbakken Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 06. September 2009, 17:19
16. Marts 2011, 12:45

Ja det er et godt spørgsmål :).

OSC og Herlev ligger vist 99 % fast, det bliver de fire øverste.
Kolding og Birkerød er dog langt mere spegede, men min forventning er at begge hold stiller med 1-2 udlændinge. Hos Kolding giver det sig selv hvem disse er, mens der hos Birkerød er langt flere om buddet.

Så det er det rene gætværk lige nu, og jeg forestiller mig at disse to hold vil holde kortene tæt til kroppen...

16. Marts 2011, 21:50

Det kunne være spændende at høre fra andre end Kolding :)

Sine
Gæst
25. Marts 2011, 11:21

Er der nogle som ved, hvordan ser det ud på dame siden?

jdclambert
Gæst
26. Marts 2011, 07:54

@ Sine
(Ikke svar på dit spm. men betragtning/opråb)
SQOs dygtige og frivillige mandlige skribenter (herunder ungdommen) har normalt udførlig dækning af kvinde/pige squash. Af og til har der været opråb om ikke kvinder kunne tænke sig at bidrage. Mig bekendt, uden resultat. Kom så piger ud af busken!!!! Ikke mindst i ligestillingens navn. Ellers kunne man tage den manglende interesse til efterretning…..
(PS. Beklager hvis jeg har overset nogle kvindelige indlæg)

Peter Gyde
Gæst
26. Marts 2011, 09:51

Jeg er en af dem, der tidligere - uretmæssigt - kom til at kritisere dette forum for manglende dækning af damer/piger.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at der ikke er nogen damer/piger, der ønsker at gøre opmærksom på damesquashen (og sig selv).
Det kunne meget passende være nogle af vores bedste piger, der på den måde kunne retfærdiggøre nogle af de støttemidler, som de gennem tiden har modtaget fra såvel forbund som hjemmeklubber. Eller nogen der "bare" ønsker at gøre lidt ekstra opmærksom på sig selv, for derigennem at optimere sine egne muligheder for støtte (klub/forbund/sponsorer).

Vi er faktisk en del, der godt gider læse om jeres kampe - især fordi der efterhånden er en hel del piger/damer, der rent faktisk spiller rigtig god squash.

Så kom ud af busken og fat tastaturet...

26. Marts 2011, 10:08

Vi skriver med glæde om damekampe. Som du også skriver Peter, kan det nogle gange virker som om der ikke er mange "akive" damespillere der virkelig går i at læse om resultaterne og referaterne.

Selve opmærksomheden på damedelen af eliten er heller ikke stor. Der kan nogle gange blive spillet kampe uden nogen er klar over de er blevet rykket mv. (dette gælder faktisk også herredelen).

Men det ville være dejligt hvis nogen kunne komme med nogle opstillinger til slutspillet. Jeg har en god ide om det, men jeg ville gerne se nogle af damerne selv komme ud med noget :)

Sissel Trap
Gæst
30. Marts 2011, 10:33

Hej :) Mit bud på opstilling til slutspillet kan ses i http://www.squashmagasinet.dk/

Peter Gyde
Gæst
30. Marts 2011, 12:02

Supergod reklame for jeres flotte magasin. Dit bud indeholder dog også en række skadede spillere samt nogle udlændinge, som måske ikke kan deltage grundet andre forpligtelser.

Det bliver spændende at se de endelige opstillinger OG hvordan det kommer til at gå. Der er helt sikkert lagt op til en spændende weekend i Kolding.

Christian Krogsgaard
Gæst
30. Marts 2011, 15:37

For vores vedkommende er det jo spændende, om Rasmus når at blive klar efter den skade, han fik til DM. Hvis han ikke bliver klar, ryger Mark Povlsen selvfølgelig ind og spiller 4'er.

Caspar
Gæst
30. Marts 2011, 21:15

Ligeledes om Kim P bliver klar for jer! han døjer vist med en ret slem fodskade

Da du ikke har en registreret bruger vil din IP blive gemt, når du trykker på tilføj.
Copyright Squashonline.dk © 2007 - 2012