Forum » Junior

Kasper SvithÅbyhøj Squash Klub
Antal Indlæg: 8 Medlem siden: 20. Januar 2010, 19:11

Årets Junior 2011

17. Marts 2011, 10:50

Hej Alle.

jeg tog også emnet op sidste år, men emnet blev diskuteret ivrigt så derfor vil jeg gerne høre jeres bud på en årets junior anno 2011?

Først og fremmest vil jeg gerne ytre, at jeg var glad for at se en spiller som Jonatan Clausen blive valgt til årets junior sidste år. Jeg synes han havde fortjent prisen, da han altid var fair på banen i sin juniortid, samtidig med at han var et godt forbillede for de yngre juniorer og gjorde et stort arbejde for sin egen klub i form af Birkerød.

Jeg har selv et par bud på en evt. årets junior i år:

Emil Grooss, Åbyhøj - Jeg har kendt Emil i mange år, og kender hans karisma og opførsel over for andre folk både på og udenfor banen som er god. Han er også vellidt i det danske squashsamfund, og er et godt forbillede for andre juniorer. Desuden har Emil også opnået en række flotte resultater i denne sæson, da han bl.a. blev nr. 9 til Nordic Junior Open.

Mathilde Lauridsen, Thy - jeg synes også Mathilde kunne være et bud på en årets junior, da hun altid er smilende og positiv både på og udenfor banen, og har kontakt til stort set alle juniorer. Hun har desuden udviklet sig meget gennem de seneste år, og nåede til kvartinfalen i French Junior open (korriger mig venligst, hvis jeg tager fejl), hvilket også gør hende til et oplagt bud.

Amalie Bornæs, Sport92 - Amalie har spillet squash i mange år, og er i mine øjne meget vellidt i squashsamfundet. Hun hjælper godt til i Sport92 med coaching af deres mange juniorer, og derudover har hun en god opførsel på og udenfor banen. Hun har et smittende humør, og er et godt forbillede for mange juniorer.

Christian Jæger, Kolding - Christian Jæger er altid frisk på noget sjov, og er samtidig professionel på banen, som squashspiller. Han har, ligesom mange af de andre bud på en årets junior, et smittende humør, og er også vellidt. Hans opførsel på og udenfor banen kombineret med hans kontakt med de mange juniorer, gør ham helt sikkert også til et godt bud på en årets junior.

Det var nogle af mine bud, og jeg håber mange vil byde ind med flere, da der også er mange andre juniorer, som kandiderer til prisen som årets junior (herunder bl.a. Caroline Lyng fra Birkerød og Mads Bak fra OSMK).

Svar

24. Marts 2011, 13:23

Skal det faktum, at ingen endnu har svaret på mit indlæg tolkes som om, at ingen har nogen holdning til, hvem der skal være årets junior anno 2011?

Eller er det bare mig der er galt på den? :O

Mvh

Kasper

Millie Søndergaard
Gæst
24. Marts 2011, 19:28

Haha :-)
Meget gode bud Kasper - jeg er enig i alle forslag. Det er alle folk, der gør det rigtig godt i dansk junior squash.

Nu har jeg ikke været så meget med i år, men personligt synes jeg også, at en person som Martin Laursen er oplagt. Han har spillet godt i år, er seriøs omkring sin træning og opfører sig altid eksemplarisk. Desuden er han venlig overfor alle - og derfor også meget vellidt blandt alle. Derfor er han i mine et rigtig godt forbillede for alle aldersklasser.

Det var bare lige et bud fra min side.

Tobias PørtnerSkovbakken Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 06. September 2009, 17:19
24. Marts 2011, 22:03

Måske kan den manglende debat skyldes at det her nærmer efter min mening er en rose-klub og name dropping.

Vi kan alle pege på 5 spillere der er flinke og gør det godt, men for pokker, lad os nu få en debat om én bestemt spiller folk mener skal vinde frem for andre!

Hvad er det vigtigste? Squash-niveau eller personlighed? Kan man vinde den selvom man er hamrende talentløs, men virkelig flink? Eller hva nu hvis man er det suverænt største talent nogensinde i dansk squash, men hamrende usympatisk?

Lad os nu få lidt debat i stedet for den her "du er sød klub".

Så Svith; hvem skal være årets junior og hvorofr?

Kristian FrostKøbenhavns Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 04. Januar 2009, 18:19
24. Marts 2011, 22:30

Jeg har altid ment at titlen skulle gå til den bedste junior - og længere er den ikke. Jeg mener ikke titlen har noget med hvor sød man er eller hvor vellidt man er udenfor banen. Årets junior bør gå til den junior der har klaret sig bedste i løbet af året og formået at gå mest frem - og måske endda vinde en europæisk titel eller to.

Vi har dog ingen har har vundet noget i udlandet, så derfor skal vi ind og kigge på hvem der har vundet noget i Danmark.

Thomas Laursen er nok den der er gået mest frem og ham der har haft de bedste resultater, selvom han dog tabte til storebror Martin i sidste weeknd.

24. Marts 2011, 22:46

Hvis det skal være med den på ;)

Ej du har selvfølgelig ret i at specielt en skal fremhæves, fordi hun/han har gjort noget helt specielt i dette år - jeg mener at både personlighed og squashniveau (herunder også fairplay) har betydning, og at disse dele tilsammen danner den rigtige årets junior, hvis denne har de bedste af begge dele, i forhold til andre juniorer.

Her kan man selvfølgelig fremhæve Thomas Laursen og Martin Laursen pga. deres stabile niveau og specielt Thomas pga. at hans niveau er blevet hævet markant i dette år. Stort tillykke med dette, til begge spillere, pga. deres stabile niveau, men jeg vil dog i stedet fremhæve en pige, som jeg mener, har dgjort det exceptionelt godt i år.

DEN junior, som jeg mener, har gjort det bedst år - både set med hensyn til squashniveau og personlighed synes jeg, er Mathilde Lauridsen. Jeg mener derfor, at hun skal have prisen som årets junior anno 2011, pga. at hun har vist størst fremgang (efter min mening) bl.a. ved at vinde sidste weekends PU19 række som blot 14 åring, hvor hun bl.a. slog Amalie Bornæs, hvilket var et meget flot resultat.

Så jeg synes at Mathilde skal have prisen, på baggrund af ovennævnte faktorer.

Lars ThulstrupStruer Squash Club
Antal Indlæg: 18 Medlem siden: 02. December 2009, 19:03
25. Marts 2011, 08:18

Tobias - Nu er det at være til JGP jo mere end blot at vinde. Det er nok derfor det er så stor en succes. Derfor skal en "årets junior" jo også have mere end en god egenskab.

"Titlen vil gå til en junior, der gennem sine personlige og sportslige egenskaber har markeret sig positivt inden for dansk squash. En junior der gennem det seneste år har markeret sig, på banen såvel som udenfor banen."

Den røde tråd igennem det synes jeg jo er rollemodel. Hvem ses der op til på og uden for banen - det må være den rigtige vinder. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor at man ikke bruger JGP#6 til at lade spillerne komme med navne til hvem DE synes burde vinde titlen også kan der være et udvalg som Kasper nævner som skærer feltet ned til 3-6 stykker hvor efter juniorspillerne stemmer til DM. Det vil være helt klart det bedste måde at finde vinderen på.

Vi begyndte sidste år at kåre en årets junior til klubmesterskaberne i Struer og gør det igen i år. Det er spillerene som kan melde hinanden med en begrundelse og derefter stemmer alle (der er stemmepligt). Det var en super succes og valget meget tæt 3 stemmer skilte 1 og 4.

Jeg ser Mathilde Lauridsen, Martin og Thomas Lauersen samt Emil som værende favoritter til titlen da de alle har succes på og uden for banen. Men der er et større felt lige bag dem som alle også kunne vælges. Desuden kunne der nemt være nogen man overså som spillerne selv havde øje for.

/Lars

Kristian FrostKøbenhavns Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 04. Januar 2009, 18:19
25. Marts 2011, 09:48

Den røde tråd igennem det synes jeg jo er rollemodel. Hvem ses der op til på og uden for banen - det må være den rigtige vinder. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor at man ikke bruger JGP#6 til at lade spillerne komme med navne til hvem DE synes burde vinde titlen også kan der være et udvalg som Kasper nævner som skærer feltet ned til 3-6 stykker hvor efter juniorspillerne stemmer til DM. Det vil være helt klart det bedste måde at finde vinderen på.

/Lars

Jeg synes det ville være den helt optimale måde at gøre det på. Det giver et mere realistisk billede af hvad der egentligt sker til juniorturneringer. Det vil nok ikke være muligt at gøre det samme for Årets Squasher, selvom det ville være en god ide.

Tilbage til emnet. Jeg synes titlen i denne sæson skal gå til Thomas Laursen, som har vist han har et stort potentale til at blive en rigtig god spiller og ikke mindst er har sød og rar udenfor banen.

Peter Gyde
Gæst
26. Marts 2011, 10:04

Først og fremmest er jeg meget enig i, at titlen skal gives til den junior, der "gennem sine personlige og sportslige egenskaber har markeret sig positivt inden for dansk squash".
Det er ekstremt vigtigt, at der OGSÅ fokuseres på de personlige egenskaber - ikke mindst fordi det helt klart er med til at gøre mulighederne for udvikling af storspillere endnu større. Mulighederne for at blive rigtig god kræver gode træningskammerater, hvilket man i høj grad kan sikre ved at opføre sig som en rigtig god kammerat. At man derudover også skal forberede sig på at være rollemodel, er bare endnu et godt argument for at fokusere på dette område...

Dernæst vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at Danmark faktisk har haft en international vinder i juniorrækkerne i år. Det drejer sig om Magnus Laursens flotte sejr i Case Swedish Open 2011 for drenge under 13 år.

Tobias PørtnerSkovbakken Squash Klub
Antal Indlæg: 68 Medlem siden: 06. September 2009, 17:19
29. Marts 2011, 17:37

I mine øjne sikrede Mathilde Lauridsen sig med den imponerende sejr ved German Junior Open (Super Series) også titlen som årets junior-squasher.
Hendes resultater er nu så iøjnefaldende at det bliver utrolig svært at komme uden om hende...!

03. April 2011, 20:03

Titlen gik ikke til Mathilde, som mange ellers havde forventet, men i stedet til Christian Steffensen fra Birkerød. Stort tillykke til Christian :)

Da du ikke har en registreret bruger vil din IP blive gemt, når du trykker på tilføj.
Copyright Squashonline.dk © 2007 - 2012